Pages

Wednesday, September 1, 2010

BegKecilKu~

Setelah sekian lama x update blog. Hari ni di Update jua~
Sebenarnya post ni da lama dalam draf.. skali kali ni InsyaAllah aku post la. Kalau ikut tajuk tu, aku sepatutnya cita pasal BegKecilKU~

Kalau cerita pasal beg ni, aku kehilangan beg aku. sbnrnya bukan hilang pun.. aku yg cuai sangat. Misplace ja. hikhik..~

Selasa lepas, kmi satu family keluar la.. kiranya mo shop-ing raya. Mmg shoping pun..~ bli baju, survey kueh rya.. mcm2 la~ kiranya mo pendekkan cerita la ba ni.. last stesen kmi di Utama Jaya. Kalau orang WP Labuan, tau la di mana letaknya Utama Jaya n tau la mcm mana kesesakkannya kalau time raya n cuti. Ya lahkan.. Labuan ku sayam ni bukan byk shoping Kompleks.. jadi semua orang labuan beduyun-duyun la ke mana2 yang boleh soping~ (Walaupun x byak pilihan and shoping kompleks.. aku ttp sayam labuan, sbb cni ja rsa tenang. Nda jam teruk sgt..damai ja~ hikhik.. so, klw ada mana2 petugas or kakitangan awam yang kena pindahkan ke labuan, jgn la takut sangat. tempat ni besh sangat bagi yang bencikan kesesakan..~)

Okeh, balik kepada cerita td. da siap2 "soping" di atas, kmi turun la bawh.. mo pgi kereta. Skali, trun-trun.. xda adi (Emir cGemuk). Babah ckp dia ikut kami dri belakang. So, dengan pantasnya.. kami naik la. xda tempat lain mo cri klw ia hilang. Naik tingkat 2, comfirm jumpa dia. Sbb situ ja la dia akan pegi. Kwasan Mainan.

Aku kata dkt mama " ma, aku trun dlu la pgi kereta. Ngalih da ku". time aku turun, aku nampak Eye liner dgn Mascara Silky Girl.. aku x ttggu lama, memandangkan dah penat sngat, aku bli ja.

ringkaskan lagi.. esoknya, sbelum aku pgi kerja pagi tu, aku baru perasan BegKecil ku yang mengandungi KadATM CIMB aku dan beberapa jumlah kecil duit.. aku xda. alamak, aku tau dah.. mesti ilang punya la. hish~ dengan stressnya, aku pgi kerja pagi tu. satu rumah cari beg aku tu. aku da penat, aku dduk dlm kreta.. tggu dorg.

Okeh Habis disana.

Kelmarin.. lepas aku blik dri bazaar, Bapa akau phone.. "B, sibuk ka kau? ada masa? td ada org CIMB call airport, ckp ada sudah kad mu tu di CIMB" (sebelum kamu fening2.. aku xplain. Aku paki alamat tempat kejra bapa aku time mohon kad tu, airport labuan. So, sbb tu dorg call sna.. bagi tau kad tu da ada) Dengan senang hatinya, aku pgi la CIMB. Aku target aku dpt kad la ni.. skali tem aku dtng and jumpa pegawai berkenaan, dia bagi aku SATU BEG!!!! waa.. aku tnya la mcm mana smpai cni? org tu kata "ada orang hantar".. dalam hati aku cakap

"Permudahkan la jalan rezeki dan murahkan la rezeki keluarga orang yang kembalikan BegKecilKu ini"


Sekian.







No comments: