Pages

Wednesday, December 28, 2011

SoNotMyDay.

Assalamualaikum w.b.t

Sebelum ni tadi aku mulakan post aku kali ni dengan " *sigh* " ... then aku cepat2 tekan backspace then tukar dgn salam. Salam tu kan lebih baik dari aku mengeluh.

Tapi, tu la sebenarnya aku raa sekrang ni. Perasaan yang berat sangat. Terlalu banyak yang aku fikirkan. Bercampur2. Kalau ABC sedap jua.. ani masalah menimbun2. Sampai aku nda tahu mana satu yang aku patut selesaikan dulu. Dan sesetengah benda yang mengganggu fikiranku langsung aku nda nampak penyelesaiannya. Aku tiada tempat untuk mengadu, tiada tempat untuk luahkan segalanya. Sebab aku tau, orang laen pun ada masalah dorang sendiri, dan siapa aku untuk menambahkan masalah dorang. then.. aku tetap *sigh*

Susah hati bila fikirkan dalam beberapa hari lagi akan datang tahun baru, kalau orang laen ingin cepat2 tahun baru, tp aku kalau boleh biar la lambat2. Kerjaya yang tak menentu. Itu la yang aku boleh cakap. Ini lah nasib kami yang berstatus (.......) Kusut sangat fikiran, sebab aku terlalu banyak tanggungjawab setiap hujung bulan. Bukan tu saja, aku ada tugas yang belum selelsai, tapi aku tak tahu nak lepaskan dekat siapa. tugas tu perlu diselesaikan dengan segera tahun hadapan. Lepas ni macam mana?? siapa mau tolong? Aduh, beratnya :(

Dan, satu lagi benda yang selalu menyesakkan fikiran sejak 3 4 bulan ni. Rasa berat sangat2. Sampai aku nda nampak mana2 jalan penyelesaian. Mau tulis di sini pun aku rasa aku nda boleh. Terlalu complicated untuk dikongsikan di blog ni. Sebab aku tak tahu siapa yang membaca blog ni. Apa yang boleh aku cakap, secara rasionalnya, aku harapkan aku tidak berada di situasi ini. sebab ia terlalu sukar untuk aku hadapi seorang diri, terlalu lemah. Tapi, untuk meninggalkan macam tu sahaja, aku tak mampu. :'(

2 comments:

sang perindu said...

sometime, leaving something unspoken not the best choice either. try find someone to share, no matter how sturdy you are...you still need a shoulder dear...

Mazna said...

InsyaAllah. apa2 pun. Big Thanks zurin.